Anekdoter

lördag, juni 17, 2006

Vad har hänt med min blog??

Igår avslutade jag min blog med en historia. Eller rättare sagt skulle göra.
Och den fanns där när jag "släckte" ner. Idag är avslutningen borta. Det förstår jag inte, måste jag ta reda på.

Så nu skriver jag avslutningen om Record Store:

När jag ibland kom dit med skivor så hade han inte pengar att betala. Han var ju kontantkund. Så då sa han "kan du inte köra till några andra först, så hinner jag sälja lite skivor och få in kontanter. Så kan jag köpa skivorna jag beställt".
Och så fick det bli. En runda bort på NK, Åhléns, Mitt och Ditt (som låg mitt på Södra Förstadsgatan, gå gatan, eg modeaffär) owv.

Och det påminner mig om när jag jobbade på KF-lagret. Där arbetadee jag med att serva restauranger med varor. Jobbade på lagret och plockade ihop beställningar.
Sen körde en lastbil ut varorna. Många kunder var pizzerior. Och många var kontakkunder precis som Record Store ovan. Och många möttes chaufförerna av beskedet: "Kan du inte köra en runda till andra och lasta av, så hinner jag sälja några pizzor och kan sedan betala".

Verklighet hos småaffärer och restauranger.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home